Saturday 6 October 2012

4
comment(s)

tolong utamakan keselamatan penumpang !!

waahhh ! tajuk kemain serious lagi yer...  kihkih... okay2... aku ada benda nak cerita ni.. cerita sensasi ke??? hahaha.. tak payah nak gosip sangat la kau... satgi tak pepasai mulut aku kene gam... orait ! elakkan story sal orang dan elakkan dosa ye.... dosa aku dah banyak tak tertanggung, apa kejadah nak pikul dosa lagi mengumpat ngan korang.... tak kuasa andeh... 

berbalik pada tajuk entry ni.. aku agak marah pada driver bas rapid yang  aku naik petang tadi...blurr ke ??????? biar aku story dari mula keyh.. tak payah nak buat muka blur..,. teruk benor nengok,... 

PART 1
kisahnya bermula selepas aku berperang dalam dewan exam... aku dan sahabat2 aku dah plan nak keluar ke Klang Central tuk beli tiket balik kampung... so, lepas zohor, kami keluar la pergi tunggu bas kat tempat biasa... tunggu punya tunggu, lame jugak nak nampak batang telinga si rapid KL... 

PART 2
lebih kurang 40 minit menunggu, akhirnya sampai la bas tu... bas tu macam dritf wo wa cakap lu der... dia punye break, tolak api je takde keluar kat tayar bas tuh... bapak punye gangster driver ni...so aku dan sahabat2 aku terus bergegas dan berebut2 naik bas.. cam budak tadika nak naik bas,.. siyes aku cakap, kalau adik korang yang umur 4 tahun pon boleh gelak plus geleng2 kepala tengok bebudak U berebut naik bas... dalam masa kitorang nak naik bas tu, ada terdengar si abg driver ni herdik salah sorang daripada penumpang.. ala, setakat nak suruh tunggu jap nak bagi tiket, panggil elok2 pon boleh kot... takde adab betul...

PART 3
dah puas berebut, masing2 amik sit kat belakang.. actually driver bas ni baru first time kitorang nampak,,.. mungkin orang baru... dah settle semua, bas pun bergerak... siyes laju wey dia bawak...dalam hati ni, nak je aku cakap, 'bro, kitorang nak hidup lagi,.. kalau nak mampus pon, jangan bawak kitorang'.. tapi kekuatan aku cuma dalam hati je... :) ** penakut 
kampus aku ni dah la berbukit2... pusing2 pulak tu... boleh selambe je dia bawak laju..  macam kat litar sepang ada jugak tadi... cam roller coaster pon ada... 

PART 4
masa on the way ke Klang Central, aku sangat2 tak puas hati dengan mamat driver ni.. rasa nak pergi bawak je bas tu... nak tahu kenapa? ha, meh nak habaq mai...

pertama : tengah2 dia syok drift kan, aku ternampak kaki dia... boleh dia letakkan kaki dia kan atas benda apa ntah.. aku tak tahu apa name.. tapi aku akan tunjuk pic.. then cara dia drive tuh, macam dia tengah tengok tv sambil makan kuaci.. dan kitorang ni penumpang tengah tengok drift.. tak ubah macam tengah santai... aku sempat jugak snap gambar time tu.. nasib baik mane je aku pergi, aku akan bawa kamera ( lately) 

kedua : yang ni baru aku perasaan.. si driver ni tak pakai uniform rapid KL.. aku tahu, undang2 baru, semua driver wajib pakai uniform masing2 waktu kerja... so, tuk brader ni, apa kita nak buat??? terang2 nampak dia langgar undang2... aishh... I^$^&I$%^
driver2 yang lain, aku tak pernah nampak diorang pakai t-shirt biasa selain uniform diorang tu..

ketiga : boleh dia silangkan tangan kat belakang kepala... stereng?? dia biarkan camtu jer.. yang ni kau tak sempat nak snap.. rugi betoi.. dah la jalan kat situ sibuk, tambah2 lagi dia bawak mengalahkan F1...tak mau kalah punyer.. mane tak takut nye aku... 

keempat : dah la dia bawak laju, pastu ada la geng2 foreigner kat bus stop tu tahan bas, then skali lagi dia break mengejut.. bila foreiner tu masuk, dia mula marah2 si foreigner tuh.. kesian giler aku tengok... sumpah aku rasa cam nak koyak2 je muka si driver tuh... 

ni gambar yang sempat aku snap.. aku tak tipu kan?? nah bukti,..


PART 5 
lame aku menyirap kat dalam bas tu, akhirnya sampai jugak ke Klang Central... alhamdulillah...selamat sampai ke destinasi.. and finally, aku dah dpt tiket balik kampung... hooreyyy !!


tenx my photographer :)

mood ::: tak sabar nak balik kampung !!!


sharing is caring

4 comments:

  1. Replies
    1. haha... geram kot..
      nasib baik sekali tu je nek bas ngan dia..

      Delete
  2. pergh. gila otai bawak bas camtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha... otai la sgtt... dah la jalan kat area sini sempit, lori banyak... bahaya ler pakcik oii.. huhu

      Delete