Sunday 23 September 2012

0
comment(s)

cinta platonik? apa tu??

hye awak awak semua.. :)
hari tu aku cakap aku nak buat entry pasal cinta platonik kan??
okay..
sekarang aku story mory kat u ols keyh...
sampai u ols faham sefaham fahamnya... :D

APA ITU CINTA PLATONIK??

kalau ikut wikipedia, dia cakap :
'cinta platonik adalah sebuah istilah yang dipakai untuk menyebut sebuah perkaitan kasih sayang, tetapi unsur-unsur rasa tarikan secara seksual tidak wujud...'

and.......
mengikut kefahaman aku pulak macam ni :
istilah yang diguna bagi menjelaskan perhubungan intim seorang individu dengan seorang individu yang berlainan jantina ( sahabat ) tanpa berlandaskan sebarang tarikan seksual mahupun fizikal semata-mata...
dia bukan macam ' couple ' ...
diorang berkawan, tapi dalam hati saling berkasih sayang antara satu sama lain..
pendek kata nye, diorang ni memang rapat la..
kalau orang sekeliling tengok, mesti confirm2 la ingat pasangan couple..
sedangkan realitinya, diorang hanyalah sahabat...

kenapa terjadi?? kenapa tak couple je??
mungkin masing-masing kelu untuk meluahkan perasaandan merasakan lebih selesa berkawan..
dan mungkin juga mereka menganggap hubungan akrab mereka akan mula renggang jika meluahkan perkara yang sebenar...

opss yang pentingg,,..
sebenarnya mereka lebih kepada perasaan berkasih sayang...
bukan cinta okayy...
kena alert benda tu..
kihkihkih...

aku rasa, ramai jugak manusia kat Malaysia ni sedang berada dalam situasi ini...
cewaahhh...
ayat aku macam dah buat kajian teliti..
kuikuikuikui...
tapi betul la apa yang aku rasa tu,..
korang pulak?? rasa camtu tak??
renung-renungkan dan selamat beramal.. :)






sharing is caring

No comments:

Post a Comment