Saturday 16 June 2012

0
comment(s)

masa

tup tap tup tap...
pejam celik pejam celik skjap je masa ni blalu...
ibarat roda yg bputar..
kalau la masa tu boleh diundur, tentu2 byk bnda yg nak diubah..
tp, kalau la boley buang perkataan KALAU tu kan... :)

kalau la masa boleh diundur ??
wahh3 ! aku la org ptama pling bahagia..
byk kelemahan yg perlu dibaiki..
tp sbnrnya, klemahan itu lah yg mmbuatkan kita lbih matang dan memberi semangat baru tanpa mngenal erti putus asa dlm diri aku ni..
  hmm.. kalau masa ley undur, dah lame aku buat............................................

  1. aku nk masuk balik dlm perut mak aku n nk tgk muka bidan yg sambut aku time mak aku bersalin.. kihkihkih
  2. nak patah balik time aku tadika dedulu.. nk snap gmbar time men kejar2 alik tadika.. :D
  3. pastuh, aku nk ke zaman skolah rndah.. nk kasi kad ujian yg aku tak kasi kat abah aku.. haha.. cikgu suh kasi kat abah suh sign, aku ape ag, cipta sign sndiri la.. hahaha  tkod nyer pasal.. ngeee
  4. dah nek zaman skolah menengah, aku nak blaja men bola tampar, nak hempuk kat kepala mamat poyo yg uat kaki aku injured.. haprakk tol mamat tuh.. grrr..

hadoii.... byk lagi yg aku nak buat.. 
hehehe
haloba plak aku nii.. :P

masa yg brlalu tak smestinya indah dan tak semestinya suram..
tp gunalah setiap detik waktu kita sbaik2nya...
sama ada kita bgmbira mahupun sedih, anggaplah itu sbagai nikmat hidup yg kita terima dariNya..
 wallahu'alam..

Daripada Anas bin Malik r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Tidak akan terjadi qiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api". 




sharing is caring

No comments:

Post a Comment